رویکرد پتروشیمی ها در فروش: price maker یا price taker

در صنعت پتروشیمی فارغ از نوع خوراک ورودی به آن (مایع یا گازی)، بخش عمده هزینه تولیدی از سمت خوراک تامین می گردد. می توان گفت حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه های تولیدی یک مجتمع از سوی خوراک ورودی به آن است. این موضوع در منحنی هزینه های یک واحد تولیدی نیز دیده می شود. هزینه یوتیلیتی، بیمه، تامین و نگهداری، نیروی کار و … بر روی هزینه تمام شده یک کالا تاثیر گذار هستند. از طرفی نرخ بازگشت سرمایه، هزینه های فروش و استهلاک با تجمیع یکدیگر می توانند قیمت فروش یک کالا در بازار را مشخص نمایند.

مطالب بالا در نمودار زیر به شکل بهتری نمایش داده شده است:

شاید بتوان ۵ عامل زیر را اصلی ترین عوامل توسعه صنعت پتروشیمی در یک کشور دانست:

کاربر گرامی

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است.

در صورتی که عضو سایت هستید، وارد حساب کاربری خود شوید، در غیر این صورت ابتدا در سایت ثبت‌نام نمایید و سپس اشتراک تهیه کنید.

کاربر گرامی

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است.

متاسفانه شما اشتراک فعال ندارید، لطفا ابتدا اشتراک مورد نظر خود را تهیه/تمدید نمایید.

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت پیشنهادی
گزارش پیشنهادی
مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!