فناوری‌های جدید جذب کربن و استفاده از آن

در سرتاسر جهان، هدف سیاست‌های آب و هوایی متوقف کردن گرمایش جهانی است. در کنار اقداماتی نظیر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری تولید انرژی و تغییر به منابع انرژی تجدیدپذیر، فناوری‌های جذب و استفاده از دی‌اکسیدکربن (CO۲) در نیروگاه‌ها و تاسیسات صنعتی می‌تواند به دستیابی به اهداف اقلیمی تعیین شده در چند دهه آینده کمک کند. بخش عمده‌ای از گرمایش کره زمین ناشی از افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای در جو ناشی از فعالیت‌های انسانی است. در اینجا CO۲ – به عنوان یک گاز گلخانه‌ای – که هنگام سوزاندن منابع انرژی فسیلی تشکیل می‌شود، نقش تعیین‌کننده‌ای در تقویت اثر گلخانه‌ای طبیعی دارد. بسیاری از کشورها مطالعاتی را جهت یافتن راه‌های کاهش دائمی انتشار CO۲ تعریف کرده‌اند. جدی‌ترین چالش برای سیاست‌های اقلیمی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مقابله با تقاضای جهانی انرژی است که دائماً در حال افزایش می‌باشد. به گفته آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) تنها راه برای انجام این کار، ترکیب انواع استراتژی‌ها، از جمله فناوری‌ها و اقدامات برای حرکت در مسیر تصحیح سیستم‌های انرژی می‌باشد.

کاربر گرامی

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است.

در صورتی که عضو سایت هستید، وارد حساب کاربری خود شوید، در غیر این صورت ابتدا در سایت ثبت‌نام نمایید و سپس اشتراک تهیه کنید.

کاربر گرامی

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است.

متاسفانه شما اشتراک فعال ندارید، لطفا ابتدا اشتراک مورد نظر خود را تهیه/تمدید نمایید.

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت پیشنهادی
مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!