شاید در گذشته ای نه چندان دور می توانستیم سیاست های صنعت پتروشیمی را به صورت ملی و حداکثر منطقه ای اتخاذ نماییم؛ لیکن با ورود به فضای جهانی شدن و ادغام بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک دیگر از مسیر سازمان دهی ماکس وبر (سازمان بوروکراتیک)، نمی توان به مدیریت بنگاه های تولیدی پرداخت. محیط صنعت پتروشیمی تغییرات بسیار زیادی داشته است و عدم تطبیق و الگوپذیری با حفظ ساختار رقابتی، می تواند منجر به از دست دادن بازار محصولات پتروشیمی گردد. به عنوان مثال یکی از موارد لازم جهت تطبیق با شرایط بازار، اتخاذ نحوه صحیح الگوی خوراک در این صنعت است.
به عنوان نمونه، اتیلن را می توان از طریق خوراک دهی های مختلف در واحدهای کراکر با بخار بدست آورد و به طور عام ۶ روش خوراک دهی برای آن مفروض است:
کاربر گرامی دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است. در صورتی که عضو سایت هستید، وارد حساب کاربری خود شوید، در غیر این صورت ابتدا در سایت ثبتنام نمایید و سپس اشتراک تهیه کنید. کاربر گرامی دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است. متاسفانه شما اشتراک فعال ندارید، لطفا ابتدا اشتراک مورد نظر خود را تهیه/تمدید نمایید.