بررسی فرصت تبدیل و صادرات گازمایع ایران-۱

گاز مایع یا همان LPG، دارای ترکیبات ۳ کربنه (پروپان) و ۴ کربنه (نرمال‌بوتان و ایزوبوتان) با نسبت‌های مختلف است. گاز مایع به عنوان یکی از محصولات اصلی و ارزشمند پالایشگاه‌های نفت و پالایشگاه‌های گاز محسوب می‌شود. این فرآورده هیدروکربوری دارای کاربردهای مختلفی است از جمله گرمایش خانگی، تجاری و صنعتی، حمل‌ونقل و همچنین به عنوان خوراک صنعت پتروشیمی در واحدهای کراکر بخار.

بیشتر گازمایع تولیدی کشور ایران در پالایشگاه‌های گاز تولید می‌شود که این امر باعث شده است تا مقادیر زیادی از گاز مایع مازاد در جنوب کشور به مقاصد مختلف صادر شود. با بازگشت دوباره تحریم‌ها علیه ایران، علاوه بر صادرات نفت خام، صادرات گاز مایع نیز با موانعی روبرو شد. علاوه بر این در طی سال‌های اخیر، روند افزایشی تولید گاز طبیعی باعث افزایش چشمگیر تولید گاز مایع شده است و می‌بایست ریل‌گذاری صحیح استفاده از این فرصت هر چه سریع‌تر صورت پذیرد. برای بررسی تخصیص گاز مایع به بخش‌های مختلف انرژی کشور، می‌بایست اطلاعات صحیح و دقیقی از شرایط بازار، روندها و رقبا، فناوری و سرمایه به دست آورد. برای این منظور ابتدا می‌بایست تولیدکنندگان اصلی گاز مایع دنیا را شناخت که در شکل زیر قابل رؤیت است.

 

بر اساس شکل فوق می‌توان گفت که تولید گاز مایع در دنیا هر ساله با

کاربر گرامی

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است.

در صورتی که عضو سایت هستید، وارد حساب کاربری خود شوید، در غیر این صورت ابتدا در سایت ثبت‌نام نمایید و سپس اشتراک تهیه کنید.

کاربر گرامی

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است.

متاسفانه شما اشتراک فعال ندارید، لطفا ابتدا اشتراک مورد نظر خود را تهیه/تمدید نمایید.

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت پیشنهادی
گزارش پیشنهادی
مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!