بررسی قوانین حاکم بر حوزه انرژی و زنجیره ارزش(۲)

در اولین یادداشت از مجموعه «بررسی قوانین حاکم بر حوزه انرژی و زنجیره ارزش» به  دو گام مهم در زمینه توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز در قوانین کشور اشاره شد. اولین گام تاسیس حساب ذخیره ارزی از سال ۱۳۸۰ به منظور سرمایه‌گذاری منابع حاصل از فروش نفت‌خام در صنایع کشور از جمله صنعت پتروشیمی و دومین گام هدفگذاری برای افزایش ظرفیت محصولات پالایشی و پتروشیمیایی درقوانین کشوری بودند. در این یادداشت قدم‌های دیگری که در این زمینه برداشته شدند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وضع عوارض برای صادرات مواد دارای ارزش افزوده پایین؛ سومین گام در جهت توسعه زنجیره ارزش

یکی از مشکلات مهم صنعت پتروشیمی کشور، صادرات محصولات خام و پایه صنعت پتروشیمی با حجم بالا می‌باشد به گونه‌ای که ۷۳% تولیدات صنعت پتروشیمی که عمدتا شامل متانول، اوره، آمونیاک و پلی اتیلن می‌باشند صادر شده و فقط ۲۷% درصد این محصولات جهت توسعه صنایع تکمیلی در کشور مصرف می شود. برای جلوگیری از صادرات بیش از حد محصولات خام و پایه‌ای پتروشیمی و کمک به توسعه زنجیره ارزش این محصولات در  داخل کشور،

کاربر گرامی

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است.

در صورتی که عضو سایت هستید، وارد حساب کاربری خود شوید، در غیر این صورت ابتدا در سایت ثبت‌نام نمایید و سپس اشتراک تهیه کنید.

کاربر گرامی

دسترسی کامل به این محتوا برای اعضای ویژه VCMStudy در نظر گرفته شده است.

متاسفانه شما اشتراک فعال ندارید، لطفا ابتدا اشتراک مورد نظر خود را تهیه/تمدید نمایید.

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یادداشت پیشنهادی
گزارش پیشنهادی
مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!