گروه‌ تخصصی پتروشیمی
جنوب شرق آسیا

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

جنوب شرق آسیا

این منطقه شامل کشورهای مختلفی از جمله مالزی، اندوزی، سنگاپور، تایلند، استرالیا می باشد. جمعیت این منطقه از دنیا ۶۷۴ میلیون برآورد می شود. این منطقه از دنیا در سال ۲۰۱۴ در مجموع ۲۷ میلیون و ۷۳۹ هزار تن محصولات پایه پتروشیمیایی تولید کرده است.

در سال ۲۰۱۴، ۷ درصد از اتیلن تولیدی در دنیا در این منطقه بوده است. ۹ میلیون و ۵۸۱ هزار تن اتیلن در این منطقه تولید شده است. ۶۱ درصد از اتیلن تولیدی مبتنی بر خوراک نفتا و ۳۱ درصد آن مبتنی بر اتان بوده است. چهار کشور تایلند، سنگاپور، اندونزی و مالزی به ترتیب هرکدام با ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار تن، ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار تن، ۱ میلیون و ۴۰۶ هزار تن و ۱ میلیون و ۱۴۲ هزار تن در سال در رتبه های اول تا چهارم تولید اتیلن این منطقه قرار دارند. تولید دو محصول پلی اتیلن و اتیلن اکساید هر کدام با ۷۰ و ۱۱ درصد سهم قابل توجهی از اتیلن را در این منطقه مصرف می نمایند.

پروپیلن تولیدی در ای منطقه نیز چیزی در حدود ۷ درصد از کل پروپیلن تولید شده در جهان در سال ۲۰۱۴ است. این منطقه ۶ میلیون و ۲۴۶ هزار تن پروپیلن تولید و مصرف کرده است. دو روش با بازدهی پایین یعنی کراکینگ با بخار با ۶۰ درصد و بازیابی جریان های پالایشگاهی نیز با ۱۵ درصد سهم ۷۵ درصدی را در بین روش های تولید پروپیلن در منطقه جنوب شرق آسیا دارند. دو روش تبدیل پروپان به پروپیلن (PDH) و Metathesis نیز هر کدام با ۹ و ۱۲ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. دو محصول پلی پروپیلن و پروپیلن اکساید به ترتیب ۷۰ و ۹ درصد از پروپیلن تولیدی را مصرف می نمایند. تایلند و سنگاپور در سال ۲۰۱۴ به ترتیب ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار تن و ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تن پروپیلن تولید کرده اند.

منطقه جنوب شرق آسیا به عنوان صادرکننده متانول محسوب می شود. در سال ۲۰۱۴ در این منطقه ۴ میلیون و ۶۱۱ هزار تن متانول تولید شده است که ۲ میلیون و ۶۹۳ هزار تن از آن در این منطقه مصرف شده است و مابقی آن صادر شده است. تمامی متانول تولیدی در این منطقه مبتنی بر گاز طبیعی بوده است. فرمالدهید با ۳۴ درصد و اسیداستیک با ۱۸ درصد دو محصولی هستند که بیشترین متانول را مصرف می نمایند. مالزی با ۷۵۷ هزار تن و سنگاپور با ۶۱۶ هزار تن در سال بیشترین متانول را در این منطقه مصرف می نمایند.

مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!