گروه‌ تخصصی نفت‌ و گاز
پالایشگاه بیدبلند (۱ و ۲)

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

شرکت پالایش گاز بیدبلند

طراحی این پالایشگاه به منظور تصفیه گازهای همراه میدان نفتی آغاجاری در سال ۱۳۴۷ آغاز و در سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید. این پالایشگاه در استان خوستان و ۳۲ کیلومتری غرب بهبهان، ۱۸ کیلومتری شمال آغاجاری و ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی میانکوه واقع شده است .
ظرفیت طراحی این پالایشگاه تولید ۲۱ میلیون مترمکعب در روز گاز سبک است. خوراک این پالایشگاه در سال های اخیر از گازهای همراه میدان نفتی اغاجاری، واحدهای  ۲۰۰، ۳۰۰ و ۱۶۰۰ NGL و همچنین فاز ۶ تا ۸ پارس جنوبی (خط سراسری پنجم) تامین شده است.
طی سال های اخیر تصمیماتی مبنی بر طراحی و احداث پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ نیز در دستور کار قرار گرفته است. هدف از ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند٢ نیز شیرین‌سازی و فرآورش روزانه ۵٧ میلیون مترمکعب در روز گاز طبیعی جهت تامین گاز مورد نیاز مشترکان مختلف کشور است و بخشی از آن برای تزریق صیانتی اختصاص می‌یابد.
با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در پالایشگاه گاز بیدبلند ۲، پیش بینی می گردد که با بهره برداری از این واحد سالانه یک میلیون و ۴۹ هزار تن اتان و ۱،۵ میلیون تن پروپان و بوتان نیز به ظرفیت تولید این مواد در داخل کشور اضافه خواهد شد.
مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!