گروه‌ تخصصی نفت‌ و گاز
پالایشگاه پارسیان (۱ و۲)

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

شرکت پالایش گاز پارسیان (۱ و۲) (PGRC)

پالایشگاه پارسیان یکی از پالایشگاه های گاز ایران است که در حد فاصل شهرستان های لامرد و مهر قرار گرفته ‌است. این پالایشگاه در سال ۱۳۸۲ با ظرفیت تولید ۲۱ میلیون متر مکعب گاز سبک و ۱۲ هزار بشکه میعانات گازی وارد مدار گردید. این پالایشگاه جهت فراورش گاز میادین تابناک، شانول، وراوی و هما در نظر گرفته شده است. این مخازن از جمله مخازن گاز شیرین محسوب می شود و لذا در تاسیسات فرآیندی این پالایشگاه واحدهای شیرین سازی گاز (جداسازی گاز H۲S ) احداث نشده است.
ظرفیت تولید فعلی حوزه تابناک ۴۴ میلیون متر مکعب در روز است، که گاز این حوزه به وسیله دو خط لوله ۳۰ اینچ به طول ۲۸ کیلومتر به پالایشگاه انتقال می یابد. فراورش گاز این میدان در پارسیان ۱ صورت می گیرد.
میادین گازی وراوی، شانول و هما به ترتیب با ظرفیت تولید فعلی ۸ ، ۱۱،۸ و ۱۹،۷ میلیون متر مکعب در روز دیگر منابع تامین خوراک پالایشگاه پارسیان می باشد. گاز حوزه گازی وراوی از طریق یک خط لوله ۱۶ اینچ به طول ۱۲ کیلومتر به پالایشگاه انتقال می یابد. گاز و مایعات حوزه های شانول و هما نیز پس از تفکیک اولیه در مرکز تفکیک خیرگو به ترتیب از طریق خطوط لوله ۳۶ و ۶ اینچ به طول ۵۶ کیلومتر به پالایشگاه منتقل می شود.
گاز تولیدی در این حوزه ها در واحدهای نم زدایی پارسیان ۲ که مشتمل بر ۴ ردیف نم زدایی و یک واحد تثبیت است، فرآورش می شود.
مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!