گروه‌ تخصصی نفت‌ و گاز
پالایشگاه لاوان (LORC)

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

این پالایشگاه در سال ۱۳۵۵ به عنوان یک مجتمع تقطیر زیرنظر پالایشگاه شیراز با ظرفیت ۲۰ هزار بشکه به بهره ­برداری رسید. در این واحد پالایشی ساده محصولاتی همچون نفتای ترش جهت صادارت، نفت گاز جهت مصرف داخلی و البته نفت کوره نیز به منظور صادرات تولید می­ گردید. در ادامه و با توجه به نقش مهم این پالایشگاه در جهت تامین سوخت مورد نیاز منطقه ­ی جنوب کشور، تغییراتی در این پالایشگاه اعمال گردید از جمله احداث یک واحد مراکس با ظرفیت ۶۰۰۰ بشکه جهت تولید نفتای سبک توسط شرکت UOP طراحی گردید.
در سال ۱۳۷۳ نیز با اعمال تغییراتی ظرفیت پالایشی این شرکت به ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرد. طی سال­ های اخیر همزمان با اجرای طرح ­های ارتقای کیفی و کمی پالایشگاه­ ها، این شرکت نیز واحدهای جدیدی همچون:
  • واحد تقطیر اتمسفریک
  • واحد تصفیه هیدروژنی نفتا
  • واحد تبدیل کاتالیستی
  • واحد ایزومریزاسیون
را طراحی و به بهره ­برداری رساند. پالایشگاه نفت لاوان در دل آب­ های خلیج فارس و با ظرفیت ۶۱ هزار بشکه در روز به عنوان یکی از ۹ پالایشگاه نفت خام کشور محسوب می­ گردد. خوارک مصرفی این پالایشگاه مخلوطی از نفت خام (۴۴ هزار بشکه) و میعانات گازی (۱۷ هزار بشکه) است.
مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!