گروه‌ تخصصی نفت‌ و گاز
پالایشگاه سرخون و قشم

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

شرکت پالایش گاز سرخون و قشم (SQGC)

این پالایشگاه در سال ۱۳۵۷ تاسیس گردید و فعالیت های خود را در بخش استحصال و پالایش گاز طبیعی، مایعات گازی همراه و گاز مایع حوزه گازی سرخون در منطقه بندرعباس و حوزه گازی گورزین در جزیره قشم، آغاز نمود. جزیره قشم دارای دو میدان گازی گورزین و سرخون است، که تولیدات گاز شیرین میدان گازی گورزین، به عنوان خوراک پالایشگاه بندرعباس و گاز تولیدی سرخون نیز، برای مصارف شهری، صنعتی و نیروگاه‌های گازی، ارسال می‌شود.

محل پالایشگاه ها به ترتیب در بندرعباس و قشـم مـی باشـند و در مجموع ظرفیت تولید اسمی ۱۶,۸ میلیون مترمکعب گاز سبک را دارد. در سال ۱۳۹۲ این پالایشگاه تامین ۲,۶ درصد از کل گاز فرآورش شده کشـور را بـه عهـده داشـته است. بدین ترتیب که بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب از گـاز تولیـدی روزانـه اسـتان هرمزگـان، در پالایشـگاه سرخون و ۲ میلیون متر مکعب در پالایشگاه گورزین جزیره قشم تولید می شود. علاوه بر آن روزانه ۹۰ تن گـاز مایع و ۱۲ هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه گاز سرخون نیز تولید می گردد. از ۱۶ میلیون مترمکعب گاز تولیدی روزانه، ۹ میلیون مترمکعب آن در استان هرمزگان و ۷ میلیون مترمکعب ما بقی به استان کرمان منتقل می شود.

مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!