گروه‌ تخصصی نفت‌ و گاز
پالایشگاه کرمانشاه (KORC)

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

این پالایشگاه برای اولین بار در سال ۱۳۰۱ با ظرفیت ۲۰۰۰ بشکه به بهره­ برداری رسید. بعد از آن با توجه به رشد مصرف فراورده ­های سوختی پالایشگاه قدیمی جای خود را به یک واحد جدید ۱۵ هزار بشکه­ ای داد. این پالایشگاه در سال ۱۳۵۰ توسط شرکت UOP طراحی و مورد بهره­ برداری قرار گرفت.
طی جنگ تحمیلی این پالایشگاه متحمل خسارت­ های فراوانی شد. طی سال­ های جنگ به منظور تامین خوراک مصرفی این پالایشگاه خط لوله­ ای به قطر ۱۶ اینچ و به طول ۱۷۰ کیلومتر احداث و نفت خام سنگین اهواز- آسماری، سرکان- ماله کوه  به پالایشگاه منتقل گردید. توام با تغییر خوراک این پالایشگاه اقداماتی در جهت افزایش تولید نیز در این شرکت صورت پذیرفت به طوری که ظرفیت پالایشی این مجتمع به ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرد.
شایان ذکر است در حال حاضر خوراک این پالایشگاه مخلوطی از نفت خام سنگین جنوب و نفت خام سبک نفت شهر می ­باشد. واحدهای فرایندی این پالایشگاه عبارتند از:
  • واحد تقطیر در اتمسفر (ظرفیت طراحی ۱۵ هزار بشکه در روز)
  • واحد مراکس نفتای سبک (ظرفیت طراحی ۱۰۵۰ بشکه در روز)
  • واحد تبدیل کاتالیستی (ظرفیت طراحی ۲۸۰۰ بشکه در روز)
  • واحد تصفیه نفتا (ظرفیت طراحی ۲۸۰۰ بشکه در روز)
  • واحد گاز مایع (۸۰۰ بشکه در روز)
  • واحد پنتان (۸۵۰ بشکه در روز)
مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!