گروه‌ تخصصی نفت‌ و گاز
پالایشگاه بندرعباس (BORC)

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

این پالایشگاه در سال ۱۳۷۶ با ظرفیت ۲۳۲ هزار بشکه در روز به منظور فراورش نفت خام فوق سنگین و صادرات محصولات در حاشیه خلیج همیشه فارس راه ­اندازی شد. پالایشگاه بندرعباس طی سال­ های گذشته طی دو مرحله افزایش ظرفیت، توان پالایشی خود را به عدد ۳۳۱ هزار بشکه در سال رسانده است و با این ظرفیت بعد از دو پالایشگاه آبادان و اصفهان به عنوان سومین پالایشگاه بزرگ نفت خام کشور محسوب می­ گردد.
با توجه به مکان قرارگیری این پالایشگاه بخش قابل توجهی از محصولات خود را به خارج از کشور صادر می­ نماید. این پالایشگاه نیز به منظور ارتقای کیفی و کمی محصولات با ارزش ­افزوده خود اقدامات متعددی از جمله طراحی و احداث واحدهای:

  • تصفیه هیدروژنی نفتای سنگین
  • تبدیل کاتالیستی با احیاء مداوم (CCR)
  • تصفیه هیدروژنی نفتای سبک
  • ایزمریزاسیون
  • تصفیه­ هیدرژنی نفت گاز
  • بازیافت گوگرد

را در دستور کار قرار داده است. در واقع با بهره ­برداری از واحدهای فوق­ الذکر توان تولید بنزین و نفت گاز مطابق با استاندارد­های کیفی و زیست محیطی در این مجموعه­ ی پالایشگاهی محقق خواهد شد.

مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!