گروه‌ تخصصی نفت‌ و گاز
پالایشگاه مسجد سلیمان

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

شرکت پالایش گاز مسجد سلیمان

طرح پالایشگاه مسجد سلیمان بر اساس طرح سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۵ به استان خوزستان طراحی و در دستور کار قرار گرفته است. بهره برداری از این پالایشگاه با سالگرد حفر اولین چاه در مسجد سلیمان که نخستین چاه حفر شده توسط شرکت نفت انگلیس در منطقه خاورمیانه است همزمان گردید (سال ۱۳۸۷). این پالایشگاه تولید و تأمین گاز طبیعی شهروندان مسجدسلیمانی و همچنین صنایع این شهرستان از جمله کارخانه سیمان مسجدسلیمان را به عهده دارد.
این پالایشگاه به عنوان زیرمجموعه‎ای از شرکت پالایش گاز بیدبلند در فاصله ۹ کیلومتری مسجدسلیمان اولین شهر نفت‎خیز ایران قرار داشته و دارای دو واحد پالایش گاز هرکدام به ظرفیت ۵۰۰ هزار مترمکعب است.
خوراک این پالایشگاه که از گاز ترش همراه میدان نفتی نفت سفید تامین می‌شود از طریق یک خط لوله ۱۲ اینچ به طول ۲۵ کیلومتر به پالایشگاه منتقل می‌شود.همچنین مایعات گازی تولید شده نیز از طریق یک خط لوله ۴ اینچ به طول ۱۲ کیلومتر به واحد بهره برداری شماره ۹ نفت خام مسجد سلیمان منتقل می‌شود. به طور متوسط روزانه ۱۰۰۰ بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه تولید می گردد.

 

مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!