گروه‌ تخصصی نفت‌ و گاز
پالایشگاه فجر جم (FJGRC)

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

شرکت پالایشگاه­ گاز فجر جم (FJGRC)

این شرکت به عنوان بزرگترین پالایشگاه گاز کشور محسوب می­گردد. ظرفیت طراحی و اولیه این شرکت ۸۵ میلیون مترمکعب در روز بوده است که با اجرای طرح ­های توسعه­ ای ظرفیت فعلی این شرکت به ۱۲۵ میلیون مترمکعب رسیده است. متوسط ظرفیت عملیاتی این شرکت پالایشی در سال ۹۲، معادل ۸۵ میلیون مترمکعب در روز بوده است که سهم ۲۰ درصدی در تولید گاز سبک کشور دارد. این پالایشگاه در بندر طاهری (سیراف) در استان بوشهر قرار دارد.
محصولات این شرکت شامل گاز سبک، مایعات نفتی یا میعانات گازی و گاز مایع (LPG) می باشد.
خوراک مصرفی این پالایشگاه از میادین گازی نار، کنگان و فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی تامین می­ گردد. منطقه عملیاتی نار و کنگان شامل دو میدان گازی نار و کنگان است و مجموعا دارای ۷۳ حلقه چاه تولیدی می ­باشد. توان تولید این دو میدان چیزی در حدود ۹۰ میلیون مترمکعب در روز می­ باشد.
میدان گازی نار
این میدان در نزدیکی شهر جم در استان بوشهر و در مجاورت میدان کنگان قرار گرفته است و تعداد چاه­های حفر شده در این میدان ۳۲ حلقه می­ باشد که ۲۹ حلقه از این چاه­ ها تولیدی هستند و در روز توانایی تولید ۳۲ میلیون مترمکعب گاز و ۴۴۳۰ بشکه مایعات گازی در این میدان وجود دارد.
میدان گازی کنگان
این میدان نیز که یکی از بزرگترین میادین گازی خاورمیانه محسوب می ­شود در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بوشهر و در مجاورت شهرستان کنگان واقع شده است. این میدان برای اولین بار در سال ۱۳۵۱ کشف گردید و در آن ۴۸ حلقه چاه حفر گردید و در حال حاضر نیز ۴۴ حلقه چاه این میدان نیز تولیدی می باشد. توان تولید گاز و مایعات گازی این میدان به ترتیب ۵۸ میلیون مترمکعب در روز و ۱۸۲۴۰ بشکه در روز می ­باشد.
مرکز مطالعات زنجیره ارزش

آدرس : تهران، میدان تیموری، بلوار صالحی، برج فنـاوری شریف، طبقه 7، واحد 710، شرکت زنجیره ارزش نفت و گاز مهام

کد پستی: 1459965193

تلفن: 92002710-021

ایمیل: Info@VCMstudy.ir

گروه مدیریت زنجیره ارزش

مرکز مطالعات زنجیره ارزش یکی از مجموعه های وابسته به گروه مدیریت زنجیره ارزش (شرکت دانش بنیان زنجیره ارزش نفت و گاز مهام) می‌باشد. رسالت ما در این گروه بر این است که با ایجاد زیرساخت‌های تولید و مدیریت محتوا، و ارائه خدمات مشاوره مدیریت در مسیر کمک به توسعه یکپارچه، متوازن و پایدار صنعت نفت و گاز کشور گامی هر چند کوچک برداریم.

.Copyright © 2015-2023 VCMstudy.All rights reserved

سلام! خوش آمدید...
شما اشتراک فعال ندارید!